Kateterisering klar...

Jaha, då har man gått igenom en till dag av smärtsamt väntande. Undra hur mycket stress en kropp tål innan den säger ifrån....  Hur som helst så fick Mille sitt sista mål mat inför svälttiden kl05:30, vi skulle vara på sjukhuset kl09:30. Han som är van att äta var 3:e timme tyckte inte det var så överdrivet kul att gå utan mat, man kan säga att han protesera bestämt. När vi kom till sjukhuset så blev han tvättad och han fick på sig en fin landstinget-rock. Etfter detta så gick vi upp till operation där vi träffade 3st narkosläkare som tog honom med för att söva honom. Vi fick info om att det skulle ta 2-3timmar om inget gick fel, 2-3timmar av olidligt väntande. Vi gick ner till lekterapin med Irma, där hittade jag och Lotta ett stort skåp roliga peruker som vi provade och skrattade hejdlöst till(här hade jag tänkt att lägga in bilder på roliga peruker man jag har glömt kameran på sjukhuset). Efter 2timmars väntan väntade vi på att telefon skulle ringa så vi kunde träffa Mille på uppvaket, efter 2tim och 30min och telefonerna är fortfarande tysta, inte det minsta kul. När vi passerat 3tim börjar man få ont i magen, efter 3tim och 30min får vi beskedet att Mille nu ligger på uppvaket. Äntligen. När vi kommer upp så har han väldigt ont i benet eftersom blodcirkulationen som sakta börjar komma tillbaka. De ger honom lite morfin så att han kan slappna av, har blir tött och somnar igen. När allt verkar stabilt får vi åka ner med honom till avdelningen. Kateteriseringen gick bra, det fick den info de ville ha och den visade att hans lungpulsåder är så pass utvecklad att Glenn operationen kan nu ske.  När vi är nere på avdelningen så upptäcker det att han saknar puls i höger ben samt att det är svalare än det andra benet. Läkaren tittar och bedömer att det inte är någon fara men de vill håla honom kvar över natten. Jag har precis pratat med Lotta och det vekar bli bättre och bättre med cirkulationen i benet. Anledningen till att det kan bli så här är att blodkälen kan krampa lite eftersomman varit inne med nålar och kateter och stört.

Imorgon få vi veta om vi får åka mot Orsa igen eller om det blir operation inom några dagar. Det hade varit skönt om man fick den andra operationen överstökad.

Ha det så gott!!!!

Kommentarer
Postat av: Lisa, Gustav och Siri

Hej på er i Göteborg!

Jag läste det senaste inlägget och fick just mess från Lotta att ni blir kvar. Alla våra tankar är hos er och jag vet att det kommer gå bra. Han är en stark och duktig kille, och ni är en underbar familj åt honom, det kommer gå bra.

Det är jättebra att ni har en blogg så att man kan kolla vad som händer, det underlättar ju för alla.

Ni är fantastiska alla fyra. Skickar en massa kraft åt er, fortsätt kämpa!

KRAMAR Lisa o co

2009-02-28 @ 10:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0