En rolig dag!!

Idag har det varit mycket som är roligt och positivt och det känns kanonskönt. Det första som hände var att Mille inte bajsat något blod i natt, och sen som jag skrev tidigare har han lämnat respiratorn utan några som helst problem. Sen har de tagit bort plåstret på bröstet och såret se väldigt fint ut, så pass att han inte behöver något plåster, det är enbart de stripsen som får sitta kvar. Sen har vi för första gången sen i onsdags fått lyfta upp honom och ha honom liggande i famnen, en känsla som inte går att beskriva med ord. Kl 16:30 fick vi lämna intensiven och flytta ner på hjärtvårdsavd. Där ligger Mille nu i ett rum där han är övervakad av personal 24h om dygnet samt att han är uppkopplad mot 10st droppmediciner samt EKG , blodtryck, och syremättnad i blodet. Jag och Lotta får vara där dygnet runt om vi vill men vi får ingen säng eftersom de måste fortfarande ha full access till honom. Så nu vi har sagt godnatt till honom och sätt till att han sover gott, nu även med napp. Han får fortfarande ingen mat eftersom magen måste vila lite. Har vi tur kan vi mata honom imorgon genom sonden.
Har även varit på lekterapin med Irma, himmelriket för barn. Det är en en hel avdelning bara för barn där det kan pyssla, rita, måla, leka doktor, upplevelse rum, musikstudio med tekniker m.m m.m. Irma lekte doktor samt att hon har spelat in sin första skiva. Hon sjöng in "Brand new day" med Lisa Miskovsky. Jag spelade gitarr och hon sjöng samt spelade salladshuvud som hon själv beskriver det, det är en maracas som ser ut som en isbergsallad. Så stolt hon var efter den inspelningen, det var riktigt kul att se.

Här är lite bilder från dagen


Irma som doktor.


Mille utan "tuben" alltså respiratorn på sjukhusspråk


Äntligen får Lotta hålla honom.


Lyckligaste i stan.


Här är en kille som njuter!! Tratten är extra syrgas.


Irma vaktar över lillebror.


Mille nya medicinträd.

Kommentarer
Postat av: Lisa

HEJ!

Vad underbart att se bilderna och läsa om att det går bättre för varje dag! Förstår att ni måste längtat obeskrivligt mycket efter att få hålla i er lille skatt, och så skönt det måste varit när ni sen fick göra det! Önskar er all lycka och tänker på er ofta! Ni är fantastiska!

Kramar Lisa

2008-11-10 @ 22:35:53
Postat av: Göran,Katya och William

Hej! Gud vad underbart att ni äntligen fått hålla i honom! Vad duktig han är att han återhämtar sig så fort! Med ett sådant tempo kommer han springa omkring om ett par månader. Han är riktigt vacker er lilla prins. Många kramar från Katya, William och Göran.

2008-11-10 @ 23:30:17
URL: http://williamliljeberg.blogg.se/
Postat av: Ann Beskow

Morgan och Lotta!

Vilken positiv dagrapport - att kunna kalla dagen "en rolig dag" mitt i all oro och sorg, är så härligt att se. För mig vittnar det om att ni har kraft och förmåga att njuta av allt positivt och använda det till att gå framåt! Och framåt går det...Så härligt också att se Mille i Lottas knä utan respirator - och höra att Irma har haft en kul dag. Så bra att hela familjen blir väl omhändertagen. Kram från Ann

2008-11-11 @ 07:54:51
Postat av: Anonym

Det är helt fantastiskt att få se hur bra det gått för er & er lille kämpe och hur otroligt starka ni är. Kan se att storasyster Irma är en enorm solstråle som ger er den energin ni alla behöver nu - doktor och sångstjärna på en gång, hon har fullt upp! Härligt! Fortsätt ta hand om varann och va starka. Kramar från Ullis, Niclas & Emma

2008-11-11 @ 15:46:11
Postat av: Anonym

Jag blir så glad när jag hör att det går åt rätt håll för Mille. Jag blir helt tårögd när jag ser på bilderna, det måste vara en helt underbar känsla att få hålla i sitt barn igen.

Kramar till er alla från Sara, Erik, Maja och Leo.

2008-11-11 @ 18:11:47
Postat av: Anonym

Till Irma!

Kan du inte komma tillbaks någon gång? Jag längtar efter dig och vill leka med dig.

Från Maja

Jag tycker om dig!

2008-11-11 @ 18:57:36
Postat av: Sol Jenny

Åh... jag kan riktigt känna glädjen när jag ser bilderna på Lotta med Mille i famnen. Måste kännas skönt för er att få hålla honom igen. Själv är jag nyfiken på Irmas karriär! När blir det skivsläpp :)

Kram

Ebba, Kalle, Jon och Jenny

2008-11-11 @ 19:33:29
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: Lena, Rasmus, Ellen

Vad skönt att se att han mår bättre! Snart är ni hemma igen och kan se tillbaka på det här med distans! Vad ni har kämpat hela familjen! KRAM från Mora

2008-11-11 @ 21:31:10
Postat av: Angelica

Åhhh... vad glad jag blir. Äntligen så kanske vi kan ses igen. Irma pratar nästa varje dag om "Den andra flickan Irma" och hennes bebis Mille. Hon är nog nyfiken, som oss andra, eftersom hon knappt vet vem hon pratar om. Jag längtar att få pyssla med dig igen Lotta. Och Irma vill leka med Irma snart igen. Och självklart är vi alla nyfikna på lilla Mille.

Kram på Er så länge!

Angelica

2008-11-12 @ 10:40:51
Postat av: Mattias L.

Tänker på er!

-Mattis

2008-11-12 @ 16:49:28
Postat av: Anna-Karin Jemth

Hejsan på Er hela familjen!!

Hittade Er blogg av en tillfällighet & blev så glad att få läsa att det gått så bra för Mille!! Kan förstå att ni har haft fruktansvärda dagar med massor av oro & lång väntan!! Ha det så bra & sköt om Er!!

Kramar A-K

2008-11-13 @ 09:37:59
Postat av: Lisa

TILL IRMA!

Hej Irma!

Hur mår du? Går det bra att vara i Göteborg? Jag läste att du har spelat in en låt med Lisa Miskovsky! Vad duktig du är! Och vilken bra storasyster du är som kollar till Mille ibland! Snart får du komma hem och leka med dina kompisar och visa din lillebror!

En stor kram från moster Lisa

2008-11-14 @ 14:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0